PODEJŚCIE TCO

Opony mają wpływ na koszty eksploatacji, które stanowią więcej niż 50% całkowitego kosztu posiadania.

WPŁYW OPON NA TCO

TCO to oszacowanie wszystkich bezpośrednich i pośrednich kosztów związanych
z nabyciem i eksploatacją produktu lub systemu przez cały okres żywotności.

* ŹRÓDŁO: Raport CNR i wewnętrzne obliczenia VECTO Michelin marzec 2022 r. Cena orientacyjna 1,65 EUR/l oparta na profesjonalnym wskaźniku cen oleju napędowego CNR w marcu 2022 r. we Francji, nie uwzględnia podatku VAT.

WPŁYW OPON NA PALIWO

Opony mają duży wpływ na zużycie paliwa

* Obliczenia wykonane z wykorzystaniem narzędzia VECTO-3.3.8.2052 dla pojazdu standardowego 4x2 z naczepą. Transport dalekobieżny i regionalny – obciążenie referencyjne VECTO (35 t w transporcie dalekobieżnym i RR = 4,0 kg/t etykieta A, 30 t w transporcie regionalnym i RR = 5,0 kg/t etykieta B) Maj 2023 r.

SPOSÓB MICHELIN NA OBNIŻENIE CAŁKOWITEGO KOSZTU POSIADANIA

Zachęcaj swoich klientów do używania opon do ostatniego milimetra*

* Ostatni milimetr” należy rozumieć jako „minimalną dopuszczalną głębokość bieżnika”. Sprawdź krajowe przepisy dotyczące minimalnej głębokości bieżnika.

** Wartość wewnętrzna obliczona przy użyciu narzędzia obliczeniowego VECTO w marcu 2022 r. we Francji. Kalkulacja oszczędności w EUR/rok dla floty 10 ciągników przejeżdżających 120 000 km/rok na długich dystansach, w oparciu o narzędzie VECTO i wskaźnik oporu toczenia oraz orientacyjną cenę paliwa 1,65 EUR/l w oparciu o profesjonalny wskaźnik cen oleju napędowego CNR w marcu 2022 r. we Francji, bez uwzględniania podatku VAT. W rzeczywistości wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdów, odległości i obciążenia.

Klasyfikacja oporów toczenia ma kluczowy wpływ na zużycie paliwa:

* 0,8 l to średnia zaobserwowana różnica (wartość VECTO) pomiędzy 2 literami oznakowania (B vs. C), gdy opona jest nowa. Symulacja i obliczenie średniego zysku w okresie eksploatacji opony w wysokości 0,6 litra na 100 km pomiędzy oponą oznaczoną literą B a inną oponą oznaczoną literą C, przeprowadzone dla pojazdu przejeżdżającego 150 000 km rocznie, dla całej floty 50 pojazdów, przy założonej cenie za litr 1,45 EUR.

Uświadom swoich klientów, jak ważne jest ciśnienie

* Źródło: Pomiary wewnętrzne Michelin. Obliczenia efektywności paliwowej i emisji CO2 oparto na narzędziach VECTO dla opony MICHELIN 315/70 R 22.5 X® LINE™ ENERGY™ Z2 i D2 przy wartości 9b na w pełni załadowanej ciężarówce w transporcie dalekobieżnym w porównaniu z tą samą oponą przy wartości 7,5b, z uwzględnieniem degradacji na skutek zużycia i oporów toczenia.120 000 km/rok przy cenie 1,2 EUR/l na podstawie profesjonalnego wskaźnika cen oleju napędowego CNR w 2019 r. we Francji, bez uwzględniania podatku VAT. W rzeczywistości wyniki mogą się różnić w zależności od pojazdów, odległości i obciążenia.Należy również wziąć pod uwagę, średni dla wszystkich zastosowań i wszystkich typów pojazdów, wpływ około 0,3 l/100 km związany z odpowiednim ciśnieniem.

Polecaj klientom asortyment odpowiedni do użytkowania opon GAMA DO KAŻDEGO ZASTOSOWANIA!

Użytkowanie długodystansowe

TCO opony EUR/rok**

178 035€

194 642€

207 970€

WPŁYW OPON NA TCO

  • Michelin’s X® MULTI™ ENERGY™ obniża zużycie paliwa.

  • Michelin X® MULTI™ ENERGY™ oferuje korzystniejsy calkowity koszt posiadania od X® MULTI™.

  • Michelin’s X® MULTI™ jest lepszy pod względem przebiegu.

Jeśli użyjesz niewłaściwej opony do swojego zastosowania, obietnica produktu nie zostanie spełniona.

Dlatego, aby zmaksymalizować pelne możliwości opon, należy zawsze dobierać je pod kątem warunkow użytkowania

CO TO JEST TCO?